دیدبان: ماتئو رنتسی – نخست وزیر ایتالیا – سه شنبه هفته گذشته در صدر هیئتی 250 نفری شامل تجار و بازرگانان ایتالیایی به تهران سفر کرد. اگرچه پس از توافق هستهای، تهران شاهد سفر هیئتهای متعدد اروپایی بود اما آنچه سفر نخست وزیر کشور چکمه را منحصر به فرد کرد، همراهی مسئولان شرکت "ورساچه" بود. شرکت پوشاک و خانه مد ورساچه یکی از معروفترین و بزرگترین برندهای پوشاک و لوازم آرایشی جهان واقع در میلان ایتالیا است.
بر همین اساس، ایران به عنوان یکی از بزرگترین مصرفکنندگان لوازم آرایشی، همواره مورد توجه شرکتهای بزرگ تولیدکننده این محصول قرار داشته است. اهمیت بازار لوازم آرایشی ایران به حدی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی به آن پرداخت.
رویتزر در گزارش خود از وجود نامهای تجاری معتبر جهانی در زمینه لوازم آرایشی چون «دولچه و گابنا» (برند ایتالیایی) و «لویی ویتون» (برند فرانسوی) و مواردی دیگر در مغازهها و فروشگاههای شمال شهر تهران و حضور برخی نامهای تجاری مجلل مد جهان که در حال ورود مستقیم به ایران هستند، خبر داد و ارزش بازار لوازم آرایشی ایران را بیش از 4 میلیارد دلار دانست.
با این وجود، خبرنگار رویترز معتقد است برخی اصولگرایان ایرانی، برندهای مجلل خارجی را بخشی از نبرد فرهنگی غرب علیه تهران میدانند.